Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 7 juni 2022

Stanna tiden snälla

Varför kan inte nån snälla stanna tiden nu så vi hinner njuta av allt det vackra vi bjuds på i trädgård och natur. De är så få och korta de timmar av frihet kvällarna erbjuder och så många måsten dagen igenom. Några dagars njutledigt kunde väl införas då så mycket annat firas.

Klematisen både blommar och växer ihjäl sej.


Snöbollsbusken så där härligt limegrön.


Aklejan jag redan skrev om.


Humla i vallört. Det surrar i alla buskar nu och Bonzo jagar de stackars humlorna så mycket han hinner och fattar inte fast jag förklarar att de är våra vänner.


En ny pion har landat, Paeonia lactiflora "Catharina Fontijn" Hoppas den blir lika fin som jag tror och tre knoppar. 


Vi har installerat en självöppnande taklucka på växthuset och det är skoj att se att den verkligen fungerar. I morse när vi for till jobbet var den stängd och när vi kom hem fullt öppen. Det underlättar när man är borta så ofta som vi.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar