Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 21 juni 2022

Medaljkaffe

Så fick jag äntligen hem den cyklande gubben och han var oförskämt pigg efter sin runda. Sprang in fram bybutiken efter en tårta och så blev det medaljkaffe på terrassen med hans föräldrar. Har ju förstått att det inte lämnar här utan tiden ska putsas nästa år.


Jag fick en trevlig present för att jag hållit ställningarna här hemma.


Omgivningen ställer sej för att vara vacker och skön inför midsommar.


Grönlandsfingerörten har just slagit ut i blom.


Funkiorna breder ut sina blad och Vallörten är så fin i sina blåa klockkjolar.


Hej lilla nyckelpiga, du är så välkommen till oss.


Kiwi blommen är också på gång, mest vad de varit något år. Själv är jag som en vissen tulpan. Borde gå sova nu när jag är så trött för senare när jag verkligen ska sova finns sömnen ingenstans och jag vandrar omkring i huset som en osalig ande. Värmen på arbetet gör sitt och de ljusa sommarnätterna ger ingen vila.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar