Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 11 juni 2022

Sommartider

Sommartider och sommarkvällar, nu är tid att leva.


Jag tror vinter och mörkret då gör oss gott, pga av det förstår vi att njuta desto mer av allt det vackra, ljusa och skira omkring oss nu.


Jag vill helst inte gå och lägga mej de vackra få sommarkvällarna trots att tröttheten är påtaglig, känns som om jag kastar bort nåt väldigt viktigt då.


Vi skulle bara gå en kort promenad i kväll för värmen var påtaglig och nästan så åskan låg i luften. Men det kom molntappar med jämna mellanrum och friska fläktar så vi tog oss till Ytteresse.


Plogade mellan gräs och lupiner ner till vattnet för drickapaus för att orka hem igen. Lite trött var nog Bonzo när vi kom hem men friskt vatten och ett tuggben gjorde susen och nu sover han på soffryggstödet.


En dikeskantbukett på hemvägen.


Som kom i vas i uterummet.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar