Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 1 maj 2018

1 maj


Det har varit dåligt med majkalas i dag.
Fast å andra sidan har det inte kalasats sen ungarna var små heller så. Men en munk har jag faktiskt ätit. En liten rund torr sak som blev som ny med micovärme och ett varv i sockerpåsen.
Jag har tecknat med kolpennorna mina, och det gör min majdag helt klart. Vartefter jag tecknade tyckte jag flickan fick en sorgsenhet över sej fast hon ändå var glad på något sätt. Till sist rann tårarna. Hon kunde inte bestämma sej så teckningen fick heta Sad...but it´t okey. Fyndigt I know.

Var ute med räfsan mitt i dagen och fast det ännu finns små fläckar här och där som är orörda så kan jag nu leva helt ostörd med det. Behöver ju inte nöta sönder den heller.
Och nu har det utlovade regnet kommit. Spelar ingen roll, är ändå så nöjd över en ledig tisdag som av någon konstig anledning brukar vara den tyngsta arbetsdagen. Detta kunde vi ta som vana.

Gårdagens vappfest var så rolig. Glada gäster, grillat( well done och mega well done) och hemmagjord glass. Allt som en Valborgsmässoafton ska innehålla. Att vädret är smådåligt hör ju till och inget att gnälla över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar