Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 29 maj 2018

Ingen blåst tack!


Alltså vad det blåser!
Så otroligt varmt men en hemsk blåst som gör att jord och grus virvlar runt.
Zeb var ett enda grå dammoln när jag kom hem i dag, bara svarta plirande ögon tittade upp på mej. Han fick mat och så traskade vi ner till ån där han fick simma av sej den värsta smutsen. Själv tog jag ett svalkande fotbad som var riktigt skönt för trötta svullna fötter.
Vår fint inoljade terrass ser ut som stryk med allt damm som vinden och bönderna hjälps åt med att skyffla upp på den. Måste ta och spola av den senare i kväll.


Jag har varit till biblioteket för att fylla på förrådet med läsbart, till Petterssons trädgård efter blommor och gurkplantor, hälsat på hos farmor och hämtat hem en övertidsarbetande gubbe i samma veva. Jag börjar helt enkelt ha denna tisdag på stickan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar