Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 maj 2018

Det spårar så lätt ur


Jag hade bestämt mej att i kväll ska det inte vara så mycket på gång.
Lite plantering av tomatplantor i växthuset och så men sen skulle det räcka. Värmen håller ändå på att ta kål på mej i arbetet och fötter och ben är som uppblåsta badbollar.
Nå, tomaterna kom sej i krukor och allt var frid och fröjd. På väg från växthuset upp på terrassen gick jag förbi bollpilarna...
Såg att där fanns en torr kvist jag kunde kapa, högst två kvistar.
Hur det nu gick så hittade jag mej med sågen i högsta hugg och sågbladet skar genom mindre och större kvistar. Vartefter jag sågade såg jag bara mer och mer att såga.


Till sist måste jag sätta mej i skuggan med en glass och försöka ta in och betrakta förödelsen jag ställt till med. Kände väl lite att det nånstans spårade ur. Men att vara lagom hör inte till mina meriter, antingen ska det vara mer eller mindre.
Nå jo, nu skulle det då bara vara för nån att köra detta lass till skogs. Tror i alla fall det blir kvar över natten.
Få se vad gubben säger när han kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar