Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 23 maj 2018

När annat kommer emellan


Mitt skrivande har legat nere ett par dagar. Annat har kommit emellan.
I måndags hade jag sån sorg över vår hund att det enda jag kunde göra var att tillbringa tid med honom.
I går var jag på träff med två av mina skolkamrater. Mina riktiga skolbästisar. Vi satt på en veranda, kanske den vackraste jag nånsin suttit på och drack kaffe och åt fruktsallad. Skira myggtyg fladdrade i kvällsvinden och jag hade en Lagotto som trogen bordsherre som mest vill slicka mitt öra.
Vi pratade om livets svårigheter och glädjeämnen, drömmar och förväntningar. Allt medan solen sökte sej lägre och luften blev kylig. En absolut fantastisk kväll i sann vänskapsanda.


Och i kväll har vi besökt sjukhuset där en gammal, relativt pigg morfar ligger med humorn och berättelserna som alltid ligger på lut. Det är det bästa, helt klart som gjorts denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar