Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 18 maj 2018

Fredag


Fredag, du kom så lagom.
Du är vacker och grön och jag känner både sorg och lycka över dagar som gått och dagar som ligger framför. Helst vill jag bara fokusera på nuet.
Här inne spirar krassen och den är fantastisk att följa med. Vilken växtkraft.
En ny vinranka är inköpt då jag har mina misstankar om att den gamla inte klarat vintern. Men jag har inte gett upp hoppet om den ännu. Den kan vara lite sen bara, eller så är det jag som är tidig. Trots allt är det bara maj ännu. Vädret har gjort oss ett spratt den senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar