Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 4 maj 2018

Dejt med pekka


Jag hade begärt att få en ledig dag i dag. Eftersom jag hade tider att passa mitt i dagen och det skulle hackat sönder arbetsdagen så. För vädrets skull behövde man inte vara hemma i dag, det har fullkomligen öst ner regn.
Just därför tog jag mej i kragen och köpte nya gummistövlar. Det är nåt som alltid lämnar eftersom jag annars inte är en gummistövelmänniska. De jag haft har läckt som ett såll så de har inte fyllt sin uppgift.
Skulle jag nu vara som de flesta hade jag köpt mej ett par snygga Hunters, då hade jag också spatserat med dem på söndagarna. Men nu måste man ju ändå ta såna som går på fötterna man blivit tilldelade.
Är man bredfotad och hög också över foten väljer det snabbt vad som passar. Dessutom de med långa skaft går också bort för då kommer vaderna emot. Ja är det inte otroligt så säg men sån är jag.
Så det ska vara lågskaftade breda historier och det var just dessa HAI från Nokian foorwear.
Så hittar ni mej hoppandes jämfota i nån vattenpöl behöver ni inte bli förundrade. Det är ett helt naturligt beteende i min ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar