Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 30 maj 2018

Lite julig smak


I kväll ska jag tipsa om nåt gott.
Mannagrynsgröt de luxe när man vill piffa till en enkel gröt en vardagskväll. Lite julig i smaken men det skadar väl aldrig. Denna har jag hittat på billgrenwoods instagramkonto.
Den som vill ha ett exakt recept får söka upp, jag ska bara försöka förklara lätt.
Halvera päron och stek med snittytan neråt i smör. När ytan börjar få färg svänger du på päronet, lägger på farinsocker och några matskedar vatten. På med ett lock och låt sjuda så länge du gör gröten. Den görs på mandelmjölk, lite vaniljpulver (jag tog vanligt vaniljsocker) och en nypa salt.
När päronen är mjuka igenom serveras de med gröten.
Gottgottigottgott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar