Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 maj 2018

Sommardressad


Vardagsrummet har fått sommardressen på idag.


Lättare och ljusare textilier. Mindre krafs.


När jag blev klar med insidan gick jag lös med högtryckstvätten på terrassen. Vi åkte för att köpa terrassolja och gubben bjöd på kaffe och kanelbulle vid Skorpan. Där var så varmt och skönt uppefter stugväggen.
Gubben for på fotboll och jag fortsatte med gräsmattan. Klippte hela med den lilla "skutt" gräsklipparen så det tog en god stund. Fick nog av alla maskrosor som verkar vara överallt och körde över dem med glädje, fast alla får man inte så sega är de. I morgon står de och flinar spydigt åt mej igen.
Nu ska jag ta en riktig njutarstund. Fotbad i trädgårdsgungan med ett glas cava i handen, medan jag ska se på när gubben svettas med att olja in terrassen. Jag har nämligen gjort mitt för i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar