Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 11 maj 2018

Blå favorit


Förstfödde sonen frågar vad jag vill ha i morsdagspresent. Blå hortensia är min favorit sa jag, så gärna en sån om du vill. När jag kom från arbetet i dag stod en stor blå hortensia på köksbordet.
Den största och med mest blom skrev han. Oj så glad man blir.
Klockan går över halv nio och jag sitter i barärmad jeansklänning på terrassen och skriver. Solen går nu bakom stora granar vid grannens och det håller på att bli svalare. Ännu leker solstrålarna i den skira grönskan och jag kan inte annat än känna ren och skär lycka. Som jag njutit av kvällen, fredag och en helg att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar