Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 28 maj 2018

Nasa


I går när jag knallade hem till mamma stannade jag vid å bron vid Bärklarsforsen.
Där längre fram syns simstället Nasa där vi i våra bästa barndomsår så gott som bodde under somrarna. Där har jag blivit räddad från att drunkna och där har jag och mina kompisar badat nakna i sena kvällstimmar. Hoppat som en galning från fem meters hopptornet och tagit Primus magistern i simskolan. Simmat tills det nästan växt simhud mellan tårna och stått och huttrat blå av köld.

I kväll har jag nästan bara slappat. Så skönt när det går att varva ner ordentligt. För det mesta finns det alltid nåt göra som snurrar i skallen. Zeb har fått simma och fått sina klor klippta. Själv har jag läst bok och vattnat odlingarna. Sköna kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar