Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 maj 2018

När livet spirar


Fick börja dagen med att följa en släkting till gravens ro.
En till som togs alltför tidigt från jordelivet. Det liksom passar sej inte att liv släcks ut i den allra fagraste årstid, våren. Nu när livet spirar och allt är så vackert att det vill ta andan ur en. Denna underbara tid då allt blommar upp igen.
Jag fick verkligen försöka nollställa mej när vi kom hem igen.
Skura golv och tvätta mattor. Njuta av sol och värme. Fortsätta livet.


Det är vårt växthus som syns i bild.
Så här vackert är det på min plats på jorden. Tacksam över att just jag landade här.
Och min lillpojke är tillbaka från sin resa och hälsade på en liten stund. Ville ha riktigt bryggkaffe och njuta lite lantliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar