Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 6 maj 2018

Inramat


En sån fantastisk fin söndag vi haft. Blåsigt där ett tag och inte direkt varmt.
Men på seneftermiddagen blev det ljuvligt väder och jag njöt i trädgårdsgungan en bra stund.
Jag har ramat in två alster i dag. Det är ju fasligt mycket skräp som produceras här också men vissa tycker jag det lönar sej att satsa någon euro på ram för.
I går åkte ett beställningsarbete in för professionell inramning och det ska bli spännande att se slutresultatet senare.


Jag cyklade iväg till farmors framåt kvällen, vilket jag är glad för. Hon hade inte haft några besökare i dag och jag kan förstå att särskilt söndagar kan bli långa utan nån att prata med.
Vi påbörjade dokumentationen av hennes liv som länge varit på tapeten. Började från den kalla januarinatt hon föddes och så arbetar vi oss framåt. Det finns mycket att berätta om och minnet är riktigt hyfsat om man tänker på hur långt borta i tiden hennes barndom ligger.
Ett riktigt roligt göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar