Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 7 mars 2020

En bättre lördag


Tredje vasen dessa blommor befinner sej i nu. Så länge det går att plocka ut nåt friskt ur en bukett gör jag det. Vårig och nätt.


Gubben befann sej i Vasa på innecykling och jag redde upp huset, drack en välbehövlig drink på blodgrape och apelsin, fäsrkpressad sådan. Begav mej sen ut med Zeb i det fantastiska vädret.


Hem för att byta om och bege mej på min egen runda på hjul.


Alltså livet! Och alla tankar på varg, björn och böuilar stoppade jag undan tillika som jag stoppade nycklarna på mej till försvar tänkte jag. Ett och annat hugg i sidan när jag blir överfallen var min tanke... och begav mej ut i de djupa skogarna.


Den värmande livsnärande solen.


Stod och pöste här en stund.


Bjöd in sambosarna till eftermiddagskaffe och ringde gubben att åka via aroma efter dopp på hemvägen. Bra val, varken hann eller behövde lunch i dag.
Och i kväll blir det samkväm vid Hagaliide.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar