Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 20 mars 2020

Vårdagjämning


Vårdagjämning och hemmet har aldrig varit så kär som nu.
Alla ville bara hem i dag, så mycket andra planer fanns inte. Bara hem.
Jag var dödsslut när jag väl fick mej vänd ner i soffan och vaknade igen tung och mosig i huvudet.
Gårdagskvällen blev också den påfrestande med otrygg åldring och Zeb med epilepsianfall. Tackar min skapare att jag ändå fick sova hela natten och drömde att Zeb fick två feta och lurviga valpar på vardagsrumsmattan. Härligt ändå och jag klappade honom på huvudet i morse och berömde hans duktighet :) :)
Så fick jag ett ryck och fräschade upp vardagsrummet. Bytte kuddfodral, duk och matta. Vädrade och skurade både golv och växter.  Älskar dessa ryck för däremellan händer noll saker.
Så skönt med helg nu, att få landa lite och komma från eländet. Det blir ju så i arbetet att viruset finns på allas läppar, så i helgen ska jag försöka njuta av hemmet, naturen och ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar