Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 mars 2020

Ljuva fredag


04.37 tittade jag på klockan i morse. Låg och vred mej en stund men kom på att jag har möjlighet att cykla till arbetet och starta dagen 06.00. Sagt och gjort. Härligt uppfriskande att i maklig takt trampa genom byn i arla morgonstund. Lika härligt att trampa hem i solsken, dock bländad av solen och nedskvättad av två stockbilar på raken. Efter det såg jag prickigt.  Min fina blue bird var lika smutsig som jag så det blev fredagstvagning och kedjeputs för hans del också.
Zeb ville inte in utan insisterade på att bli serverad på terrassen. Visst, jag kan förstå honom.
Matvaror är påfyllda inför helgen och själv mumsar jag på mjölkchoklad med saltlakrits. Härligt härligt men farligt farligt som Björnen sjöng.


Snö till efterrätt, alltid lika gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar