Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 22 mars 2020

Samspelta nyanser


I dag söndag är dagen då jag varit gladast på hela veckan ( skogen i går var också en pärla)
Kanske det beror på att ungdomarna kom hem i dag och vi hade en riktigt skryp eftermiddag.
Det kan också vara att jag under förmiddagens cykeltur träffade på mamma och Hasse när de var på sin promenad.


Zeb tog jag med ner till ån i kväll när vädret hade svängt om helt och det var svinkalla vindar som for genom märg och ben. Zeb har hur mycket som helst att undersöka och kunde stanna hur länge som helst. På vägen upp kom svärmor ut och vi fick en liten pratstund. Det är på utsidan träffar med de äldre nu får ske.


Mina vårskor som skulle göra premiär längs floden Mosels stränder fick i stället göra det längs Esse å. Jag klagar inte.
Med humöret på stigande tar jag mej an en ny vecka och hoppas så många med mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar