Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 27 mars 2020

Kära fredag


Kära fredag du kom så lagom igen eller lite tidigare hade också gått fint men nu när vi är så här långt är jag riktigt nöjd med dej. Alla längtar till sitt hem nu, eller jag hoppas att alla ska få göra det, att ingen ska behöva oroa sej för helgen, alla ska få vara trygga i sitt eget hem och så.


I dag tog jag med frukt i min gamla handarbetspåse från ca 40 år tillbaka som vi sydde i lågstadiet.
Det roliga är att tyget har kommit tillbaka och nu sys det gungdynor till sommaren av nästan identiskt tyg på jobbet. Hur roligt är inte det.


När jag körde hem såg jag farmor utanför sin dörr i färd med att gå in så jag svängde in bilen och sprang som en blådåre fram till henne. Bad henne snällt att komma ut på ett till varv så vi kunde prata. Försökte hålla avstånd på ett par meter vilket gjorde att jag fick gasta på rätt ordentligt där mellan huslängorna eftersom det inte bara är synen som är dålig. Lite lessen att jag inte kom in efteråt var hon fast hon förstår läget tillika som hon förfärar. Jag sa att vi inte kunde kramas och det fattade hon men sa att vi kramas i luften i stället och så gjorde vi, gulliga fammo <3
När jag kom hem sydde jag munskydd och har engångshandskar hemma så i helgen ska jag fara på nytt till henne för att försäkra mej om att hon är trygg och lugn i det tillstånd som råder.
Men alltså fredag och hem ljuva hem, det är grejer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar