Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 14 mars 2020

Så skön är vår jord


Lycksalig att få vakna till solsken och minusgrader.
Den långa lördagsfrukosten kortades hastigt av för så stor var abstinensen efter veckan pissväder för ett ordentligt cykeltramp.


Nordliga kalla vindar men inne i skogen så behagligt med en värmande sol i ansiktet. Höga träd och blå himmel, jag trivs i dess omgivning.


Kom på mej själv med att nynna några rader ur Så skön är vår jord.

 Cyklade in på alla småvägar jag hittade. Vissa tog slut och andra blev för dåliga. På ett ställe hörde jag knak i skogen, stannade för att lyssna och det lät som en gren knäcktes. Jag kan lugnt säga att det är lätt att cykla ihjäl sej. Herregud så skakig jag blev.


Ett ställe tog mej rakt ut i åkern.


Njöt i dag lika mycket som jag gjorde i Florens, i Boboligarden och uppe vid Michelangelosplatsen där man har utsikt över hela Florens. Tänk så fint att man kan känna samma storhet här hemma i Esse skogarna.

Fammo har jag besökt i dag och ikväll blir det kaffe vid Göukbacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar