Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 juli 2020

Lördag med lite av varje


I dag är det lillebrors födelsedag, hela 26 år sen jag blev mamma för andra och sista gången.
Vart de åren tagit vägen är svårt att förstå men det har åtminstone växt upp en stilig man med hjärtat på rätt ställe, med bestämda åsikter som inte rubbas och en klokhet som bara måste beundras.


Jag fick för mej att det skulle plockas blåbär från morgon och jag tog min hink och cykel och sökte mej mot skogen.


Jag kom på en sån roligt stig att jag hade bråttom att fylla hinken för att sen dra några rundor med cykeln. Nån vidare bärplockerska kommer jag aldrig att bli.

Målandet av garaget har fortsatt i dag regnet till trots, vi väljer vägg efter vindarna. Det går åt så himla mycket tid till tejpning av fönster och dörrar m.m och före man hinner blinka är kvällen kommen. Tiden går fort när man har roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar