Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 21 juli 2020

Utrensning och vädersunkig


När jag var på väg att vattna i växthuset i går kväll måste jag stanna för att beundra allt som fanns däruppe. Väldigt fint.


Och du som tittar in här får helt enkelt stå ut, jag måste bara få dela med mej av dahliorna. Detta en annan sort än jag visat, mindre blom i omkrets, samma intensiva färg.


Och denna bedårande skapelse <3 Har ännu en fjärde sort i "öppningsstadiet"


I dag har det städats ur farmors lägenhet som varit hennes hem sedan 2007. Det här låg bland fotografier och jag tyckte det var värt att fota. Farfar stred för vårt land och för vår frihet.


Annars tycker jag vädret tryckt och varit så där tröttsamt. Fick i alla fall fäst trådarna på mina sommarsockor jag stickat. Solgult ska de va!
Häftig åska har härjat under eftermiddagen men i kväll lyser solen och lockar till cykling. Kanske jag tar mtb:n och cruisar runt lite, rätt vad det är spiller det ner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar