Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 juli 2020

Två dagar


Måndag morgon och vädret var cykelvänligt åtminstone under förmiddag.
Vi tog "skogscyklarna" och begav oss ut på en runda i sakta mak. Det här hörnet har alltid påmint  mej om seven eleven hörnet men i går såg jag att det måste vara skogens egna katedral.


Vi cyklade på stigar i varierande framkomlighet, här kanske bäst av alla.
Regnet tog oss på slutet och det fullkomligt rann vatten av oss när vi kom hem och jag hade ett gruslass mellan tänderna av hur det hade yrt upp från däcken.


Så enormt vackert på kvällskvisten.


I dag till Idea Park i Seinäjoki med mamma och Hasse. Jag var mycket skeptiskt till detta tilltag men det blev lugnt när vi kom fram för där var väldigt glest med folk.
Jag var rädd att vi kvinnfolk skulle få tråkigt där bak i bilen så jag såg till att vi hade att leka med.


När vi kom hemåt sprang denna lurvboll lös efter vägen och det visade sej att han smitit och husse kom strax efteråt och hämtade honom, eller henne, det glömde jag fråga. Jag fick i varje fall några minuters gos som jag lever ett tag på.


Under dagen fick jag investerat i en lampa och hemma kunde vi hänga upp semesterns lampprojekt som jag fnulat på. Tror det blev riktig bra plats den fick.


Det blev nog inga storhandlingar men ett halsband som passade utmärkt till dagens outfit och nåt smått i klädväg.
Maten på Momento får tio plus och var dagens höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar