Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 juli 2020

Målardag


I dag har vi kommit igång så smått med målandet av garaget och huset är tänkt att gå samma väg. Lite åt gången och i morgon blir det väl vilodag om det ska regna.


Kaffepauserna är väl ändå bäst.


Zeb har fått sin björk  som jag drivit upp i växthuset.


En ros i kruka går in i andra blomningen.


Och plötsligt händer det. I dag fanns de bara där, knopparna, som jag inte trodde skulle komma på syrenhortensian. Nu skäms jag för min svaga tro på växtkraften. Glad är bara förnamnet.


I kväll belönade vi oss på Pub Stallhagen med mat och dryck (0 % igt i ena stopet om nån undrar)
Riktigt god köttgryta.


Svängde in till Prisma för att få tag i ett nummer av tidningen Viherpiha, där ordförande med fru ståtar i sitt gröna paradis.
Det blir att dra sommarsockorna på fötterna, upp i soffhörnet och traggla igenom den finska texten. Skiter det sej fattar jag i alla fall bildspråket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar