Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 18 juli 2020

Plockepinn


Gjorde ett växtstöd åt vinrankan i går, jag har ett tålamod som folk skulle avundas om de bara visste i dessa dagar. Jag spikade ihop av blompinnar och byggde uppåt, band sedan om för att få stabilitet. Så nu finns det lite att växa på om den bara ville sätta lite fart rankan. Kan väl säga som så att i år bryggs det inget vid hos oss.


Går ungefär lika bra med luktärterna, detta är första blommet och skall naturligtvis dokumenteras.


I dag tog jag tag i projektet lasera ribbstolarna.
Vi har haft dem i uterummet och därför haft dem obehandlade, men nu ryms det knappt längre och får således flytta ut. Därför behövde de ytbehandlas och det blev grålasering.
Det går ju rätt enkelt att ta itu men sen ska det ju ihop tillbaka också. Gjorde en stol i taget för att ha modell.


Gick väl sådär och tålamodet tänjdes till bristningsgränsen. Finns säker youtubeklipp på hur det går enklast men en händig kvinna i sina bästa år ska klara det på egen hand.


Tadaa!


Fatta hur skönt att bocka av detta projekt och dessutom vara nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar