Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 17 april 2014

Blåsig skärtorsdag


Påsken står för dörren och jag tror bestämt att det värsta är över med den här flunssan.
Visst svettas jag som en riktig karl så fort jag gör något och sova är ännu min favoritsysselsättning men bortsett från det och yrseln så är jag i rätt bra form.


Ska bli skönt att ha alla hemma nu några dagar.
Utan hunden de här två dagarna hade jag fått fel i huvudet helt klart. Han är ett supersällskap fast jag kanske inte har varit det men när jag sovit har han sovit och när jag velat krypa ner i hans päls har han alltid varit redo. Människans bästa vän. Alla gånger.


Jag har planterat härliga violer som ska få hälsa gäster och våren välkommen ute på trappan.
Men eftersom vi har ett ordentligt blåsväder får de nu nöja sej med att stå i växthuset tills det lugnar.
Violer är något av det vackraste jag vet. Kan inte annat än beundra och njuta och det är alltid svårt att välja färg. Men till betongkrukan passar det blåa alldeles utmärkt.
Önskar er alla en riktigt skön och avslappnad påskhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar