Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 13 april 2014

De sista bilderna


Kanske dags att börja fundera på nåt annat än resan.
De sista bilderna nu då och just i dag med regn och blåst kan det vara skönt med somriga bilder.
Mirabellplatz var alltså det ljuvliga stället vi besökte varje dag, just för att det passade så bra med en busshållplats vi steg på när vi skulle till hotellet.


Vilket jobb de gjorde trädgårdsarbetarna och jag borde som jag tänkte, tala om för dem när vi gick där en morgon vilket duktigt arbete de utför. Men jag är ju bara en blyg Essebo så det blev nu aldrig av. Men bara det att klippa gräsmattan liksom.


Jag kan också ge mej den på att en helt vanlig koltrast sjunger både högre och vackrare här i parken än hemma. Fick den äran att höra på konsert när jag satt på en bänk under ett grönskande träd och hade en väldigt orädd koltrast på en kvist alldeles intill mej.


Så, här skulle då sista bilden vara.
Kan väl tillägga att med kamera och mobilkameror hade vi över 400 bilder så det blev en hel del.
Vi såg aldrig att några båtar skulle åkt här så det är väl mera som ett "rapadik" Endast en restaurangbåt fanns och det kunde det säkert varit flera av.
Massor av tiggare fanns i staden, har aldrig sett så många. En sorgsen syn och de satt kamouflerade utmed murarna så ibland var man nära att stiga på dem. Sent än kväll när vi gick igenom Mirabell hade de samlats alla på ett ställe med sina täcken och plastpåsar. Troligtvis sov de tillsammans för att följande morgon sprida ut sej igen.
Glad att jag har fått uppleva ännu ett vackert och oförglömligt resemål, jag som varit så flygrädd och trodde att den chansen skulle gå mej förbi. Sitter ännu med mina öronkristaller ihopklumpade och går som på sjön men det är väl smällar man får ta. Nästa gång får jag ta åksjukepiller före eftersom det hjälper mej på både tåg och båt. Snacka om att vara känslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar