Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 april 2014

Sjukstuga


Det hängde i luften.
Med sjuk hals i flera dagar var jag inte särskilt förvånad när jag i morse vaknade med brännande näsa och ögon. Men i och med att ingen feber hittar till denna kropp är det alltid svårt att veta, hemma eller jobb. Så jag for i alla fall och gav det ett försök, men fick se mej besegrad efter en timme. Då gick ögonen i kors på mej av ren utmattning och jag lade ner allt och åkte hem.
Har i princip sovit bort hela dagen och "då måste det nog vara nånting fruktansvärt fel på dej" hävdade lillebror. Ja han kanske har rätt.
Bildens blommor är från den tidiga påskbukett jag band åt mej i förra veckan när jag ännu var inspirerad av hur österrikarna pyntar och donar inför påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar