Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 1 september 2018

1 september


Höstmånad och nya möjligheter, härligt!
Vaknade full av energi och började dona på i sovrummet. Vek och puffade och försökte få till en hotellbäddning. Kan väl konstatera att det inte kommer hända varje morgon.


Ut på tur och sällan sur.
Är det nån som tror Zeb håller på att stärva så kan jag meddela att det är precis tvärtom. Han prisar livet!


Inte många rönnbär i år, men desto vackrare de några. Betyder det att vi får ordentligt med snöplums i vinter?


Plockade första vindruvsklasen. Mycket goda.


Sommarvärme med lite höstkänning på terrassen. Bananplättar med blåbär smakade mumma.

Och jag har fixat skinkpaj och kladdkaka till kvällen. Vi får vänner över på kaffe och det ser vi fram emot. Måste säga att september startade bättre än augusti slutade. Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar