Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 13 september 2018

Utejobb


Det blev en vacker kväll och man tvingades nästan ut bara för det. Jag kan annars tycka gårdagens regn var lisa för själen när man kunde ligga under filten utan dåligt samvete.
Nu blev i alla fall det nya äppelträdet planterat och i samma veva höstgödslade jag runt omkring på gården. Tog in persiljan och rosmarinen ur växthuset. Blir väl att frysa in eller torka.
Min morsdags hortensia som höll på att dö tidigare i sommar är nu jättestor och jag har ingen aning om var jag ska ha den. Trivs den inne under vintern eller ska den vara svalt. Jag vet inget sånt.
Ikväll blir det Timjan Tupp och Tårta på tv och i morgon skriver vi fredag, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar