Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 september 2018

Måndagsförfallet


Jag har gjort äppelmos med kanel i. Bara för att få fram kvinnan och husmodern i mej.

Vet ni känslan när måndagsförfallet kliver in och bara tar plats, armbågar sej fram och hindrar allt annat att glöda. I dag är en sån måndag och den startade genast jag satte mej i bilen i morse.
Jag har känt mej glåmig och orkeslös och retat mej till vansinne på allt och hela världen. Fick till och med frågan om jag är trött i dag av en karl och när de ser att ögonen vill slå igen hela tiden ja då är det leikki pois.
Det var så skönt att komma hem till Zeb. Till svalare vindar och lite skogsluft. Till rostade rotsaker och oliver.
Resten av kvällen ska jag bara sitta i tystnad med papper och penna. Teckna teckna teckna. Ibland kan linjer och former få en tillbaka på spåret och rätta växel. Med önskan om en piggare tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar