Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 12 september 2018

Ljusglimtar en onsdag


Smågroggy på ett nollprocentigt sätt. Så sammanfattar jag mej i dag.
Har bara arbetat halva dagen i dag, precis mest lagom. Suttit en stund hos min vän Ingela med Gunnarsberga på hennes kontor och pratat liv. Så skönt att få sjunka ner i en "lepakko" stol och jämra sej, det känns lättare efteråt.
Fått svar på att mina sockervärden är tillbaka på rätt sida om ajjabajja strecket. Oerhört skönt.
Gubben och jag har bokat en ledig vecka tillsammans om ett par veckor. Inga planer än så länge men bara tanken på ledighet gör mej knäsvag.
Jag har köpt nytt teckningsblock och akvarellblock och hunnit göra en stilig uggla.
Det är kväll och friden sänker sej över tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar