Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 18 september 2018

Kursat


Jag har börjat på målarkurs! Eller kurs är det egentligen inte utan en studiecirkel. Vi är en grupp som samlas, målar och peppar varandra. Känner allesammans från förr så pratet går lätt och nån prestationsångest infann sej inte. Otroligt skönt.
Jag var enda som målade akvarell men det betyder inte att jag kommer hålla mej till den tekniken hela hösten. Jag har en akryltavla i bakhuvudet så nån gång tar jag säkert tag i det också.
Har målat ett hus här i närheten, Elnas stuga. Elna var syster med min mammas mormor så lite känsla finns allt för stugan.
Målningen är fem före klar, bara lite småjusteringar kvar. Det blir lätt att man överarbetar så det är bäst att avsluta när det känns okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar