Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 5 september 2018

Till förkylningstider


Plockar in knippen av aronia för att frysa in för kommande förkylningstider. De blir bättre i smaken om de får frysa ett varv och sen hamna i saftmajan. Det blir också riktigt god soppa av dem.
Nu känns det som att vädret har ändrat. Svalare och klarare luft och det är underbart. Äntligen får man börja tänka tröjor och bastun står och värmer på i skrivandets stund. Finns det nåt bättre än att kliva in i en varm bastu när man går omkring och småfryser? Skulle inte tro det.
Och i dag har jag avslutat kopparlödningen jag gillat så mycket på mitt arbete. Allt småpillande försvinner och ersätts av allt tyngre grejer. Bara att se glad ut och ta i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar