Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 september 2018

Lyx i vardagen


En verklig lyx en fredag när man är slutkörd är nog hemleveransen från Gårds Smak. Att få basvaror till yttertrappan utan extra kostnad, så mycket bättre kan det inte bli.
Beställde både tomat och gurka till helgen eftersom det nu gått in i en väldigt långsam mognadsprocess i växthuset. Måste kanske hitta på nåt med gröna tomater.
I går kväll satt vi på läktaren i Hopsala där våra pojkar spelade fotboll. Nu märks nog att det är september månad vi är inne i. Soligt och varmt till att börja med men det tog ingen lång stund före fingervantarna kom på. Tur att vi var ställt med varma kläder. Segern tog vi också till Esse.
Gubben klippte gräsmattan när vi kom hem i dag. Själv klippte jag in små röda rosor, kollade läget i växthuset där jag klippte ner de sista mogna vindruvorna. Lite trädgårdsstolar åkte faktiskt in på vinterförvaring också. Det blir väl så nu att lite i taget åker undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar