Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 28 september 2018

Ledig fredag


Sovmorgon.
Minusgrader och underskönt vackert ute. Zeb slängde sej raklång i gräsmattan och rullade runt, som han längtat till frost! Det glittrade som miljarder prismor i det torra gräset. Solen värmde men svalt bland skuggorna.


Min lilla filur bland det frostnupna gräset.


Mamma kom över en stund och jag kunde bjuda på te och ljumma semlor gjorda på havregryn och morot. Dundergoda!
Fick städat ur växthuset allt bråte som fanns där. Ännu står krukor staplade otvättade men det kan tänkas att jag glömmer dem till nästa vår. Krassen som frös i natt är uppdragen och bortförd, en hel kärra blev det. Den säsongen är definitivt över nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar