Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 21 september 2018

Äntligen fredag


Så skönt att det blev fredag till slut. Det har varit så mycket spring med käken de här dagarna och det är alltid extra när man ska iväg mitt i arbetsdagen.


Nästa vecka kör jag tre kvällsskiften, ett dagtid och fredag ledig. Måste acklimatisera mej inför följande vecka som är ledig vecka så jag inte hamnar i nåt chock tillstånd.


Men nu alltså fredag, en regnig sådan och vi "goar" in oss här inne. Gubben hann köra över gräsmattan före regnet kom och det var väldigt bra. Vi väntar in matleverans från Gårds Smak, bastun är på uppvärmning och vi har avnjutit en fredagspizza.


Har lovat Zeb att lördagen blir vår tillsammans, matte ska ingenstans. Söndag igen blir det konfirmationskaffe för systerdottern så då ska vi se om min farmor också orkar komma med.
Men nu, fredag när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar