Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 april 2020

Det blev vitt


Kunde nästan gissa mej till hur det skulle se ut i morse när vädret härjade i husknutarna i går kväll.
Ändå var det med häpnad jag gluttade ut.


Jag hade ändå ställt mej bra för inneväder och la igång ett semlebak. Att få äta en färsk varm semla med smör som smälter är väl nåt av det bästa med själva bakningen.


Världens bästa terapitecknande höll mej bra sysselsatt på förmiddag. Började redan i går kväll och när jag låg vaken i natt och tankarna surrade kring min kära farmor var det väldigt nära att jag gått upp och fortsatt teckna. Den barmhärtiga sömnen tog mej dock till slut.


Ett par avsnitt av Outlander och handen djupt nergrävd i Zebs päls kände jag mej riktigt nöjd med tillvaron. Dessutom hann jag fånga solen de några få sekunderna den visade sej. Wow!


Till sist lite trevlig snökonst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar