Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 2 april 2020

Harmoniserar


Det här fotot kom upp i mitt flöde i dag. 7 år sedan vi var till Tisskär för att fota och låta Zeb få leka av sej. Här i färd med att fånga en snöboll högt upp i luften. Vilken spänstig liten gosse vi hade då.
Gillar annars hur färgerna harmoniserar i fotot, en favoritbild genom tiderna faktiskt.

Dagen har gått i rekordfart, den brukar göra det när arbetet känns meningsfullt och man har nåt bra i öronen. Är nu på tionde boken i serien Livets döttrar och jag blir fäst vid alla generationens kvinnor och har lust att ge en och annan karl en smocka.
Till frissan för snaggning efter arbetet, sen för att bunkra upp en veckas matförråd.
Vandrade med Zeb längs ån och försökte få honom att se haren som sprang över åkern men han hade hittat nåt vettigare under snön tydligen.
Nu ska jag påta ner liljefröna i jorden det sista jag gör i dag.
Morgon. Fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar