Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 15 april 2020

Vänder det nu?


Hade svårt att komma igång med nåt i morse.
Började försiktigt med blompyssel då anemonerna slokade i vasen men resten var helt okej.


Gullig ändå, en anemon utan kronblad.


Nejlikor i loppisfyndad gräddsnäcka. Har väl i detta hus endast används som blomvas.


Det gula "krafset" hamnade här bland redan torkat grönt.

Så kom vi oss ut Zeb och jag men det var en tung och arbetsam snö för Zeb att gå i så det blev en väldigt kort väg. Han låg sen och tittade på när jag skottade gårdsplanen.


Plötsligt hände det. Det var sol på mina paprikaplantor och man undrar ju om dessa ska hinna ge skörd i sommar...


Nu skulle cyklarna vädras längs med Nådjärv vägen. Vid Stinasholma blev Purmosolen bländad av Essebornas ankomst och gick i moln. Så vi vände hastigt hemåt igen och njöt på den solvarma terrassen.  Vi fick i alla fall se 6 tranor och 3 rådjur längs vägen.Men jag kände mej slut som cyklist i dag, helt färdig blev jag och jag kände hur kroppen sa ifrån. Tror väl att det är den backiga vägen vi valde som kände på, en massa uppför och också nerför förstås. Men hem kom jag och med lite vila är jag beredd att ge mej ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar