Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 1 april 2020

Frön i postlådan


Alltså vilka vänner vi har!
Inte ofta man får ett brev på posten som inte är en räkning så detta slet jag upp direkt. Vi har vänner som varit på en så kallad jorden runt resa i flera månader men nu lyckligt hemma igen.
Nu fick vi frön från deras resa, spenat från Australien och liljefrön  från Nya Zeeland, hur roligt och spännande är inte det.
Dessutom har vi av andra vänner fått blåtaggig bergsvallmo och i en trädgårdstidning fanns en påse eterneller. Och jag som är en sån duktig trädgårdsmänniska... Ska stoppa frön i jorden nån av dagarna nu.
Såg över dahliaknölarna i kväll och både av övervintrare och nyinköpta fanns det de som var igång så de åkte nu i jord och in i förrådet där det är både ljust och frostfritt.
Vi är in i april och sakta men säkert är det trädgårdstider igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar