Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 5 april 2020

Sköna söndag


Vaknade fem, det är väl sånt man ska göra en söndagsmorgon.
Steg upp och såg ett par avsnitt av Outlander, enda jag har kvar nu när jag slukat Husdrömmar och somnade om en timme efter det.


Tog Zeb med mej ut i skogen för att plocka ris, min egen lilla skogsbjörn.


Band en påskkrans i ett soligt och varmt växthus.
Vi satt även där med eftermiddagskaffet med ungdomarna.


Gubben gjorde upp eld medan jag var på språng så när jag kom hem packade jag korgen och tog mej ner till ån.


Zeb godkände alla korvar, kalla, varma eller brända. Allt gick igenom hans granskning.
Nu sover han mätt och belåten här inne samtidigt som det rycker i bena. Kanske jagar han en korv eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar