Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 20 april 2020

Klockan runt


08.30 befann jag mej på brädgården igen. Det blir alltid för lite och räcker aldrig med att åka en gång.
Hur mycket man räknar och mäter. Nå jag var fullt nöjd, det gagnade ju mej minst sagt.
När vi kom hem la vi igång med det sista i stommen och så blev det dags för montering.



Till eftermiddagskaffet fick vi finfrämmande i uterummet. En kyss smakar aldrig fel.
Sen höll vi på timme efter timme och när jag stapplade in frusen för att koka några ägg till kvällsmat kollade jag telefonen och ser att jag vunnit ett fint armbandsur på ett lotteri. Så roligt och genast kändes det mycket varmare. Jag får hämta min vinst när jag har ärende mot stadshållet nån dag.


Mot kvällen kom Patrik och Lotta för att hjälpa till när det behövdes lite längre folk till takläggningen. Lotta och jag hejade mest på det sista och njöt av kvällssolen. Sen blev det kyligt och vi gick in för att tillreda värmande drycker före vi tog kväll.
Dörren är inte monterad ännu men allt annat är klart. Det tog oss klockan runt för att få ihop pusslet av delar och skruvar men vi har ett resultat av mödan så det är helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar