Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 28 april 2020

Julstämning?


Jisses! Jag kom på mej själv att nynna white christmas när jag ser hur stora snöflingor sakta dalar ner här utanför fönstret. Detta hade hellre fått vara en syn i december än i slutet av april, tillika som jag jag kan tycka att det är lite mysigt också. Jag gillar ju att dona på här inne också och våren kommer tids nog. Men i morse rullade jag runt efter skogsvägarna och stannade till på ett ställe där det var mycket tramp av Hälge.


Han hade också gottat sej rejält bland gräsbalarna.

Min svärmor fyller år i dag, grattis till henne, världens bästa om jag får säga det, hoppas på att bli minst lika bra själv. När jag var och överräckte present fick jag samtal om att rycka ut till farmor igen. Falskt alarm även denna gång men undrar om det verkligen är ovetandes det trycks på alarmknappen eller om denna isoleringen i sej gör att otryggheten gör sej mera påmind. Åtminstone gör den inte gott åt den redan utsatte.


Satte igång ett brödbak eftersom det fanns både jäst och mjöl i skåpet. Jag är väl ingen bakmänniska men gör så gott jag kan, halvbra på en massa saker kan jag tycka men inte perfekt i något.


I alla fall körde jag ut varsit till ungdomarna.


Den söta lilla trappen till växthuset, ser allt lite välkomnande ut.


Hämtade lökkorgar från lokala blomsterhandeln att ha mina gurk och tomatplantor i sen, just nu har jag lite julstämning ser ni. Där framme i kortsidan ska en vinranka planteras.


Och hur orkar jag göra mej till en vanlig tisdag när det kommer till maten? Ja det frågar jag mej själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar