Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 april 2020

I blåsväder


Vi hade nog i morse på att uggla hemma så vi packade en väska och körde ända till Kalajoki. Härifrån ut till havet gick vi, vände om tillbaka till bilen och var glada att vi hölls stående. Jag hade dubbla vinterjackor på mej, var stor som ett hus och glad att det var folktomt.
Gubben hämtade kaffe på macken och jag dukade fram smått och gott i matväg inne i bilen och så hade vi en picknickstund som heter duga.
Man får inte vara så kräsen i dessa tider, Koblenz eller Kalajoki, nästan samma sak.


Jag fick en stund på Kodin Terra. Köpte grönväxt till sovrummet.


Frön till odlingssäsongen.


Och ett gäng violer. De får stå i växthuset nu, där är de ändå skyddade någotsånär.
Jag tvättade fönstren på insidan i växthuset mot kvällen fast det på flera ställen behövs nytt fönsterkitt och de säkert blir solkiga igen när det ska lagas. Köpte hem kitt i dag men så borde vi få upp några plusgrader till. Hur svårt?
I alla fall. Jag har tänkt frysa häcken av mej i dag och sparkat igång våren tillika. Mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar