Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 maj 2020

En dag mest i bilder


Blir mest en bildkavalkad på min dag.
Redan före åtta var jag ut i full cykelmundering. Tog mej längs Nådjärv vägen till Purmo och på hemvägen stannade jag till för drickapaus vid sjön.


Så stilla och fridfullt. Solen värmde och jag hade kunnat stanna länge här om jag inte varit genomsvettig.


Spegelblankt.


Hemma gick jag igenom mitt fysioprogram. Och målade en sitslös stol.



Planterade vinrankan i växthuset.


Som ska ha rododendron jord.


Stolen blev ett rosenstöd. Hoppas få nån finare bild längre fram.


I mina nya trädgårdsskor.


Sammetsband pryder vilken skrotkrans som helst.


Och jag har gått och vunnit igen. En vinstbok i Blomqvists plantskolas vårlotteri. Leifs nyaste bok Våra trädgårdsbär och det verkar vara en riktigt fin bok det jag som hastigast hunnit bläddra.
Så himla fin dag med både svärmor och mamma in varsin stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar