Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 16 maj 2020

Sova ut


Så tacksam för sista natt som jag sov mej igenom nio timmar i sträck. Höll på att bli riktigt luddig i hjärnan av sömnbrist och sorg så detta behövdes så väl.


Vi tog en tur till grannstaden i dag och jag köpte mej en egen trädgårdskärra i ljusblått som bara den ger mej en extra glädjekick.
Rusta besökte vi också och det var en positiv överraskning, som ett mini Ikea. Gubben fick spader förstås och fick lugna sej i en cykelaffär så länge jag såg mej omkring.


Eftermiddagskaffet dukades upp i uterummet, så skönt att tända ljusen där och höra regnet spela sin melodi på taket.


Annars har jag varit riktigt lat i dag, har tillåtit mej det. Mitt i veckan när jag är mol allena behöver jag ha mera på gång. Hoppas du får en fin lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar