Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 maj 2020

1 maj


Det blev premiär för landsvägscykeln i dag. Jag var som den värsta nybörjare, visste inte var jag skulle växla upp och ner och det tog en stund innan jag hade mod att låsa båda skorna. Men då jag blev varm i kläderna var det bara att susa fram och det var en underbar känsla. Gillar skarp båda mina cyklar men de är så totalt olika.


Se bara på däcken så fattar man.


Hämtade Uffes 1 maj kasse som var festligt dekorerad. Zeb gjorde proceduren kort med ballongerna.


Jag beställde åt oss och ungdomarna och det var ett festligt sätt att fira 1 maj på.


På eftermiddagen fick jag klåda i händerna och startade upp ett projekt jag länge haft i tankarna. Måttade, sågade och skruvade ihop en bordskiva av brädor från en gammal lada. Det blev ju förstås inte så rakt så gubben fick ta till cirkelsågen och justera. Nu ska det till nån form av ben och lyckas det kommer det få agera kaffebord i uterummet.


När jag ändå var igång sågade jag till en fyrkant och gjorde ett luffarschack bräde. Målade rutor och fick användning av cava korkarna jag sparat.
På så sätt har jag sparkat igång maj månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar