Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 30 maj 2020

Pingst noola


Det brukar pratas om pingst noola och det har vi i dag. Det är pingsthelg och noolavädri. Kallt som synden.
Detta är vad som fanns bakom uterums dörrarna. Ett nytt möblemang efter många om och men. När gubben kom hem igår frågade han om vi ska fara efter nytt så blir det vår bröllopspresent eftersom vi i dagarna firar pärlbröllop.
Så bekväma stolar, rätt höjd till bordet och det är precis allt vi inte haft. Fulländat.


Har inte njutit av så mycket uteliv i dag pga blåsten men i kväll har det lugnat sej lite och jag gick och beundrade grönskan en stund. Så glad att klätterrosen New Dawn tar sej så bra att mitt stolväxtstöd verkligen kommer att få nytta. Att den ens överlevde vintern är en gåta!


Så lite lummigt bland allt det kala. Fast bollpilarna tar sej alla fem efter vår hårda sågning, små skott pluppar fram lite här och där nu och sen går det i en väldans fart.
I kväll ska vi göra en riktigt förr i världens pangsjo grej. Vi ska ut på tur med bilen för att titta på en kyrka. Bästa lördagsgörat eller hur? :o ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar